Livet just nu

Det händer mycket just nu, både väldigt bra och spännande saker men också mindre roliga saker. 
Det tråkiga är att min kropp ännu inte alls vill som jag, semestern blev förstörd och natten till söndags så vaknade jag av en skum känsla i kroppen, mina sängkläder är dyblöta av svett, det smäller till i kroppen och jag blir spyfärdig 😖 Det gör sååååå ont!! Det känns som någon typ sliter sönder mig inifrån, under hela revbensbågen, det kommer i stötvis och kramper och oturligt nog är jag på jobbet!! FUCK! Jag har inget smärtstillande att ta, tömmer hela väskan helt väck av smärta. Hittar två tabletter mot ryggsmärtan som typ ligger och skräpar i botten. Tar dom och lägger mig, hoppas på sömn, smärtan försvinner inte men jag lyckas somna.  
 Jag skulle jobba över hela söndagen pga sjuk personal. Men kl 13 måste jag hem och vila, det gör om möjligt mer ont och jag får knappt luft (känsla bara, självklart får jag luft) Jag drar hem tar kramplösande sedan däckar jag flera timmar tills jag ska jobba igen. Men hela kvällen går bra. Smärtorna har gett med sig. 
 
Idag har jag INGA känningar, inga efterdyningar eller nått 😳 Läkarna har gjort en undersökning i april, en enda gång har jag blivit undersökt pga dessa kramperna då gjorde de ett ultraljud och de hittade inget. Men jag har en vän som precis tagit bort gallan och hon har ju berättat hur ont hon haft och googlar (ska man akta sig för men lite info måste man ha) alla tecken tyder på gallproblem. Både förra gången och nu i helgen hade jag dagen innan ätit fet mat (restaurang besök 😔) ätit mycket morötter sista veckorna. Smärtan är som många beskriver det olidlig... Men på onsdagmorgon ska jag till läkaren så jag hoppas jag får någon som helst hjälp. 

Men jag njuter varje dag jag är smärtfri och kan jogga och träna 😍 

Så till det roliga! 

Då det är ute på jobbet så jag kan droppa det offentligt med. I onsdags förra veckan sa jag upp mig, JAG VÅGADE!! Jag har fått ett nytt jobb, eller tja helt nytt är det inte,  jag har ju jobbat på Finjagården på timanställning ett bra tag 😉 Jag hade faktiskt inte tänkt söka en fast tjänst men blev headhuntad kan man säga 😊 början av feb börjar jag min nya tjänst på vilket jag verkligen ser enormt mycket fram emot nu! Det e sjukt scarry att lämna tryggheten bakom mig men detta ska bli fantastiskt roligt 😃 Jag kommer dock aldrig släppa ensamkommande helt.... Dessa ungdomar rör runt i min själ alldeles för mycket 💗 

Jag berättade detta för en av killarna och lite vad jobbet innebär, så sa han "det är bra My, du ska göra det du är bäst på, få folk att vilja leva" Mitt hjärta gick lite sönder av kärlek 😍

Dessutom kommer jag/vi eventuellt bli kontaktpersoner/kontaktfamilj. Jag i första hand kommer bli kontaktperson men det är tänkt att övernattning kommer ske då och då. Vi har precis gått igenom sista steget i utredningen och vi håller tummarna! 🙏🏼 Kan dock tillägga att det INTE är ett litet barn. Små barn har vi tillräckligt 😜 

Åhhh!! Föresten! Måste visa vad jag bakade idag! SVINGOD kladdkaka utan mjöl och raffinerat socker. Bara mörk choklad, ägg, smör (mjölkfritt tog jag) och kokossocker. Tog 70 % choklad med lakritsbitar i. Herregud vilken god chokladkaka 😋 och man kan njuta utan att få dåligt samvete och slippa oro att magen ska balla ur. 


Ha en fin fortsatt vecka 💞💞💞


Anonym
2015-11-15 @ 20:41:18

Grattis! vad innebär ditt nya jobb då? va där finja?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My Nilsson

Välkommen till min blogg! 31 årig tjej som jobbar som handledare på hvb för ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är rak och ärlig. Här skriver jag om livet, glädje och sorg.

RSS 2.0