Träning, kost och hälsa

Ibland funderar jag lite på livet, vardagen, hur livet blev för mig hittills och igår slog tanken mig, jag är så otroligt glad att jag valde att skaffa barn som relativt ung (19) Ja, jag valde faktiskt det, det är en av de bästa valen jag någonsin gjort. Självklart älskar jag mina ungar och de är det bästa som hänt mig. Men hade jag väntat till "idag" hade det nog aldrig blivit några barn. Idag följer mina barn med mig på allt vi gör i vardagen men jag lägger också stort fokus på mig själv!! Alldeles för mycket för att jag inte hade haft plats för att skaffa flera barn. Idag vill jag göra såååå mycket, jag vill plugga lite till, jag vill satsa mycket mer på träningen (den kommer just nu i sista hand, efter familj, jobb och huset) men jag älskar att jobba, jag vil lära mig mer, utveckla min kompetens inom behandling, det jag brinner för! Karriär tror jag det heter, DET vill jag göra 😃👍🏼 Så ärligt talat så förstår jag dom som väljer bort barn, det finns så enormt mycket mer i livet förutom att föda barn. Det har jag aldrig förstått riktigt fören nu. 

Jaja.... Nog om det. Jag är fortf ganska förkyld, men nu är det på snor/host Stadiet och kroppen för övrigt är frisk, jag dricker mycket the, blandannat ingefära/citron, smakar ju apa men gör susen i kroppen. Jag dricker även herbalifes hallonte. Det är tok-gott och man blir pigg och allert av det 😋

Dessutom dricker jag MSM 5 krm dagligen i ett glas vatten, och så tar jag extra starka D3 och magnesium. 

Msm är rent svavel, svavel fanns förr i allt vi äter framför allt i underjordsgrönsaker. Våra kroppar behöver svavel, det stärker skelettet, mina naglar växer som rent ogräs och jag har ALDRIG i hela mitt liv haft långa naglar, nu får jag fila varje dag..... 
Effekterna på msm är så sjukt många men det mjukar upp cellväggar i kroppen och frigör på så vis slagg, som i sin tur lämnar kroppens system. Vissa går ner i vikt, jag går inte ner vikt utan jag dricker det för min mages skull, mina tarmar mår sååååå bra och är i mycket bättre balans! Många med acne och rosacea blir bättre dessutom 👍🏼

Jaja nog om det... Googla på det så kan ni läsa mer. Även D3 och magnesium är bra, tex mot trötthet och depression. Google it ☺️

Jag lägger väldigt mycket pengar i min hälsa numera. Min kropp ska hålla i väldigt många år, bättre det än ciggen (62 dagars rökfrihet idag) 

Igår drog jag av ett pass på Cwc och idag blev det 9 km pw. 

Rumpan växte en del när ciggen dumpades men men... Det rättar tills sig igen. Ha en fin helg! 🌸









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

My Nilsson

Välkommen till min blogg! 31 årig tjej som jobbar som handledare på hvb för ensamkommande flyktingbarn. Bloggen är rak och ärlig. Här skriver jag om livet, glädje och sorg.

RSS 2.0